Monday, December 6, 2010

KAU DATANG JUGA 1432

1432
Melukis, menconteng, dan menulis
Semuanya ada kisah tersendiri
Kalau melukis
Tengoklah
Kalau indah, indahlah
Kalau buruk,buruklah
Kalau menconteng
Tengoklah
Dah namanya menconteng
Menyakitkan hati tapi juga mencuit hati
Kalau menulis
Tengoklah
Kalau baik, baiklah
Kalau jahat, jahatlah
Semuanya mutlak

Aduhai 1431
Terlalu banyak yang aku jumpa
Manusia, ya manusia
Ragam manusia yang kadang kala aku sendiri tak mengerti
Eh, aku kan manusia?
Aku pun sama tak sedar diri

Aduhai 1431
Kau terlalu cepat dan laju
Oh begitukah?
Atau aku yang sengaja alpa dan lengah?
Oh akukah?
Ada orang lain ke?

Sekarang 1432
Masih kaku
Tak mampu melangkah
Ada harapan masih belum dipenuhi
Satu demi satu
Ya, aku cuba
1432 aku cuba!
Kau datang sebagai tetamu
Aku hormat dan aku layan

Solatku masih rongak
 AKU : "Aku kosong kata. Kamu, doakan kita jadi kekasih-Nya!" - terima kasih sayang, salam Maalhijrah!

1 comment:

 

TANYA SAMA HATI Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez