Tuesday, November 9, 2010

Namaku GENIT

Aku: Dewan Sultan Idris Teacher's Collage -SITC

Teringat semasa aku baru di Semester 1 dan berkenalan dengan rakan sekelas. Apabila ditanya tentang nama panggilan aku akan menjawab, “panggil saya Genit”. Pelbagai reaksi yang aku terima. Ada yang terkejut, ketawa, dan ada juga yang berasa kesian dengan panggilan itu. Aku hanya tersenyum kerana sudah biasa dengan reaksi ini setiap kali aku memberitahu nama panggilan itu.

Sejak kecil lagi aku digelar “genit” kerana fizikal aku  yang kecil sehinggalah ke peringkat sekolah dan sekarang di peringkat universiti. Ada juga dalam kalangan guru-guru aku masih memanggil dengan panggilan “genit”. 

Apakah maksud genit sebenarnya? Menurut Kamus Dewan Edisi Keempat, genit ialah berasal daripada bahasa Indonesia bermaksud suka bergaya, banyak tingkah, keletah ataupun kecil dan lincah lagi menarik (berkenaan dengan gadis). Nah, itulah aku. Sesuai dengan panggilannya dan apa yang hendak dihairankan?

AKU :Nanti kalau dapat anak nak beri nama Islam yang baik maksudnya. Dulu sangat suka nama Amru, Amar, Amir, Amri. Sekarang, suka sangat nama Mustika dan Sahil - macam suci je...(Berangan!)

5 comments:

  1. hehehe....tu la..aku pon gelak 1st time dgr yang..but suit u..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih mak cik... ha3 tau xpe...tapi x kisah he3

    ReplyDelete
  3. Owh..
    nak panggil syg boleh tak?
    sayang...
    Saya merindui awak..

    ReplyDelete
  4. he3...amat dialu-alukan~
    rindu kamu jugak~ <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wowww DH kawin dh Kan agaknye...dh banyak tahun dh

      Delete

 

TANYA SAMA HATI Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez